Funkcja premiery jest dostępna tylko na komputerze, ale widzowie mogą ją zobaczyć także na innych platformach (w systemie iOS, na Androidzie lub stronie mobilnej).

Chcesz zbudować napięcie, poznać pierwszą reakcję widzów i mieć z nimi jeszcze bliższy kontakt? Jako twórca internetowy powinieneś zainteresować się jedną z najnowszych funkcji, jaką proponuje YouTube, przy przesyłaniu nowych materiałów video. Zorganizowanie premiery filmu pozwala wzbudzić zainteresowanie wśród odbiorców i zaplanować czas wspólnej transmisji.

Jak zaplanować premierę filmu na YouTube?

  • Wejdź na http://youtube.com/upload.
  • Wybierz opcję “zaplanowane”. (uwaga: filmy niepubliczne nie mogą mieć premiery, natomiast wybranie opcji “publiczne” spowoduje rozpoczęcie premiery od razu po załadowaniu filmu.
  • Wybierz film. (uwaga: premiery nie są dostępne w przypadku materiałów 360° i VR180 oraz o rozdzielczości większej niż 1080p.
  • Włącz opcję “premiera”.
  • Wybierz datę i godzinę premiery.
  • Po przetworzeniu filmu, kliknij “premiera” w prawym górnym rogu.

Funkcja premiery jest dostępna tylko na komputerze, ale widzowie mogą ją zobaczyć także na innych platformach (w systemie iOS, na Androidzie lub stronie mobilnej).

O czym warto pamiętać przed premierą?

YouTube tworzy publiczną stronę odtwarzania, na której odbędzie się premiera. Zawiera ona metadane filmu, takie jak tytuł, opis i miniatura. Wspólna transmisja odbędzie się pod tym samym adresem URL. Przed premierą możesz udostępnić link na karcie Społeczność lub w innych mediach społecznościowych, by jak najwięcej osób się o niej dowiedziało.

Warto dodatkowo zachęcić swoich odbiorców do ustawienia przypomnienia o premierze. W tym celu możesz przypiąć komentarz, dodać informację w opisie lub zostawić wiadomość na czacie. Pół godziny przed rozpoczęciem, użytkownicy, którzy włączyli opcję otrzymywania powiadomień, poprzez kliknięcie dzwoneczka, otrzymają przypominajkę. Kolejne powiadomienie zostanie wysłane na samym początku premiery.

Jak przebiega premiera na YouTube?

W czasie premiery możesz komunikować się z widzami poprzez komentarze, czat na żywo i Superczat, jeśli został on włączony. W ciągu pierwszych dwóch minut pojawi się licznik, który odmierza czas. Po zakończeniu odliczania wszyscy mogą obejrzeć materiał w tym samym czasie. W czasie transmisji widzowie nie mogą przewijać filmu do przodu. Po zakończeniu premiery film pozostaje na kanale tak, jak w przypadku innych materiałów. Czat możesz wyłączyć w dowolnym momencie.

Jak zarabiać na premierze?

Istnieje kilka sposobów zarabiania na premierze filmu. Przede wszystkim, na kanałach z włączoną funkcją zarabiania, przed filmem będą wyświetlane automatyczne reklamy. Nie są one jednak dostępne w trakcie wyświetlania materiału. Po zakończeniu pierwszej transmisji, reklamy przed i w trakcie filmu będą pokazywać się tak samo, jak w przypadku zwykłych filmów.

Kolejnym sposobem na zarabianie jest Superczat. Jego włączenie pozwala widzom kupować wiadomości na czacie, które będą się wyróżniać. Ta funkcja będzie działać przed premierą oraz w jej trakcie.

Jeśli spełniasz dodatkowe wymagania, możesz korzystać z bonusów, dostępnych w ramach Wspierania kanału. Są to między innymi plakietki lojalnościowe, czat na żywo tylko dla wspierających oraz niestandardowe emotikony.

Premiera na YouTube to ciekawa funkcja dla twórców, którzy chcą być jeszcze bliżej swoich odbiorców i umożliwić im wspólną aktywność, jaką jest równoczesny seans nowych odcinków na kanale, który subskrybują.