Na co zwracać uwagę, żeby tworzyć jeszcze lepszy kanał?

 

Przygotowując film dla każdego, najczęściej wzbudzasz zainteresowanie bardzo małego grona odbiorców. Musisz precyzyjnie określić swoją grupę docelową i systematycznie ją analizować. Jest wiele darmowych i płatnych narzędzi (na przykład YouTube Analytics lub YouTube Insights), które Ci w tym pomogą. Jakie dane powinieneś brać pod uwagę i w jaki sposób najlepiej je analizować, aby jeszcze skuteczniej rozbudowywać swój profil?  
Nawet najbardziej podstawowe narzędzia do analizowania statystyk i raportów wyświetleń na YouTube są w stanie zaimponować Ci swoją funkcjonalnością. Przedstawią Ci one nie tylko informacje o łącznej liczbie wyświetleń poszczególnych filmów czy Twojego kanału, lecz także zaangażowaniu widzów, sposobach, dzięki którym poszczególne osoby trafiają na Twoje video i ich dane demograficzne.

 

demografia-yt

 

 

Które filmy najbardziej podobają się Twoim widzom?

Podstawową funkcją narzędzi do analizy statystyk na YouTube, na którą na pewno powinieneś zwrócić uwagę, jest zestawienie wszystkich Twoich filmów. Patrząc na nie, jesteś w stanie powiedzieć, który z nich cieszy się największą popularnością, ile razy został wyświetlony na przestrzeni określonego czasu, ile sekund średnio poświęcano na jego obejrzenie i ile pozytywnych ocen otrzymał.

Bardzo ważną rolę odgrywa także badanie zaangażowania widzów. Dane na temat otrzymanych pozytywnych lub negatywnych ocen, komentarzy, udostępnień, dodania do ulubionych lub usunięcia z ulubionych pozwolą Ci jeszcze lepiej zrozumieć, co tak właściwie podoba się Twoim widzom. Jeśli dodatkowo wykorzystasz to jako sugestię podczas tworzenia kolejnych filmów, dopasowując się przynajmniej częściowo do wymagań i preferencji swojej grupy odbiorców, możesz mieć pewność, że za każdym razem będziesz spotykał się z coraz większym zainteresowaniem i uznaniem z ich strony.

Czego możesz dowiedzieć się o swoich odbiorcach?

Czy wiesz kim tak właściwie są Twoi widzowie? Dzięki szczegółowo przedstawionym danym demograficznym dowiesz się jaki procent Twoich widzów stanowią kobiety, a jaki mężczyźni, w jaki są wieku i gdzie mieszkają. W ten sposób o wiele łatwiej będzie Ci zrozumieć do kogo najlepiej docierają tworzone przez Ciebie treści, co następnie pozwoli Ci jeszcze sprawniej budować dialog ze swoimi odbiorcami.

Jeżeli, na przykład, zauważysz, że na Twój profil trafia coraz więcej osób spoza Polski, może okazać się, że ciekawym i efektywnym rozwiązaniem będzie przygotowywanie napisów w języku obcym. Pamiętaj: im więcej wspólnego masz z osobami , które oglądają dodawane przez Ciebie treści, i im bardziej potrafisz się do nich dostosować, tym lepiej.

 

youtube-wrzesien

 

Jak ludzie trafiają na Twój kanał i dodawane przez Ciebie filmy?

Musisz mieć świadomość, że bez względu na to, jak intensywnie korzystasz z przeróżnych kanałów Social Media, nigdy nie będą one jedynym źródłem pozyskiwania widzów. Trafiają oni na Twoje filmy w przeróżny sposób – z wielu z nich nawet nie zdajesz sobie sprawy. Do najbardziej popularnych i jednocześnie najważniejszych źródeł wizyt zalicza się:
– proponowane filmy YouTube,
– wbudowaną wyszukiwarkę YouTube,
– odtwarzacz osadzony na stornie internetowej lub blogu,
– kanały Social Media.
Czy oznacza to, że powinieneś skupiać się na wszystkich źródłach? Możesz, ale nie musisz. Równie dobrym rozwiązaniem będzie przykładanie jeszcze większej wagi do tych najważniejszych (na przykład, jeżeli chodzi o proponowane filmy YouTube, warto poświęcić więcej czasu na dobieranie wzbudzających ciekawość tytułów i miniaturek).
Dokładne analizowanie statystyk i raportów wyświetleń na YouTube może szybko i znacząco zwiększyć grono odbiorców zainteresowanych publikowanymi przez Ciebie treściami, ale nie tylko. Dzięki nim dodatkowo będziesz w stanie zatrzymać ich przy sobie na długo, cały czas dostarczając im dokładnie tego, co chcieliby oglądać.