Video-blogi zwane vlogami są coraz popularniejsze. Codziennie dostarczają fanom materiał filmowy do świetnej zabawy i krytyki.

Czym są Vlogi?

Vlog (z ang. Video- wideo log-dziennik, pamiętnik) to bardzo popularna forma wyrażania siebie, i swojego sposobu bycia. Forma ta zawładnęła już całym internetem, zarówno w Polsce jak i na całym świecie. Wideoblogi od zwykłych blogów różnią się formą publikacji, treści vlogów stanowią  niedługie pliki filmow. Dodawane filmy muszą być ze sobą spójne. Przede wszystkim zachowana musi być ich chronologia.

Gdzie można publikować Vlogi?

Główne serwisy, z których korzystają i chętnie dzielą się swoimi filmikami vlogerzy to: Youtube I Dailymotion. Warto zaznaczyć, że inne portale społecznościowe, takie jak Instagram i Facebook, również ułatwiają i zachęcają do takiej formy wyrażania siebie. Robią to przez opcję transmitowania na żywo, tzw live.

People photo created by freepik – www.freepik.com

Kto więc może zostać Vlogerem ?

Otóż praktycznie KAŻDY kto posiada kamerę. Trzeba jednak pamiętać, że dodawane treści muszą współgrać z każdym następnym dodawanym filmem. Videoblogerzy między innymi poruszają aktualne topowe tematy, lub po prostu opowiadają o wydarzeniach swojego życia. Działa to na zasadzie internetowej telewizji, gdzie głównym bohaterem jest sam autor filmu. Takie wideoblogi występują w sieci zarówno jako amatroskie jak i profesjonalne. Ukryć się nie da, że większą popularnością cieszą się osoby, które już wcześniej miały pod swoimi skrzydłami grono obserwatorów.

 

Najpopularniejsi Vlogerzy

Michelle Phan (amerykańska wizażystka) to pierwsza wideo blogerka, która przekroczyła magiczną cyfrę miliona subskrybujących. Dziś na swoim vlogu zajmuje się nie tylko wizażem lecz także nie stroni od tematu mody.

 

Wszystko to robi dla milionów internautów z całego świata. To właśnie takie tematy jak te, które porusza Phan cieszą się ogromną popularnością.

 

Tematyka Vlogów

Wideo Blogerzy, którzy dążą na sam szczyt wyszukiwarek często również poruszają tematy ,,z ostatniej chwili”, w taki sposób szybko zyskują popularność. Jednak kategorii vlogowych, chętnie poruszanych jest całe mnóstwo. Ciągną się od vlogów sportowych – bardzo trendy – gdzie wpajane jest nam zdrowe odżywianie i wszystkie jego aspekty , poprzez vlogi kulinarne (również często odwiedzane), podróżnicze, rozrywkowe, a także wiele, wiele innych.

 

Vlogi a promowanie marek

Vlogi często wykorzystywane sąw marketingu, a mianowicie vlogerzy używają ich do promowania firmy tudzież marki. Jest to ogromna szansa dotarcia do zainteresowanej grupy odbiorców i wybicia się przed szeregi.

Taka promocja może okazać się ,,strzałem w dziesiątkę“. Vloger zwiększa swoje perspektywy w branży dbając o dobry wizerunek marek, z którymi współpracuje. Vlog zapewnia autentyczność, która przecież jest taka istotna dla odbiorców. Wraz z nią wzrasta ilość wyświetleń i subskrybentów.

 

Jak wybić się spośród tłumu?

Kolejnym ciekawym pomysłem na podbicie szczytów vlogerskich wyszukiwarek są akcje społeczne, chętnie zresztą wykorzystywane przez vlogerów. Polegają na tym, że wideoblogerzy wykorzystują w swoich filmach sytuacje, które na przykład przedstawiają wszelkie protesty czy sytuacje polityczne Następnie (także niezawodne) akcje promocyjne.Vlogerzy również recenzują różne produkty, np kosmetyki (największy popyt w branży beauty). Kreatywność odgrywa bardzo ważną rolę w drodze do sukcesu. Chcąc go osiągnąć należy zainteresować widza unikalną treścią

 

Im więcej świeżych i unikatowych pomysłów tym większa szansa na podbicie internetu. Zaangażowanie musi iść tutaj w parze z kreatywnością – to dwie główne cechy jakie powinien mieć Vloger. Pamiętaj kiedy pojawi się coś oryginalnego ludzie to docenią. Bycie ,,na czasie” oraz śledzenie najnowszych trendów wspomogą wybicie się na wyżyny vlogowania.