Tagi mogą być kluczem do sukcesu na YouTube, jednym z największych serwisów wyszukiwania na świecie. Jego algorytmy nieustannie pracują nad tym, by zaproponować użytkownikom serwisu najciekawsze materiały. Jak sprawić, by Twoje filmy dobrze pozycjonowały się w wynikach wyszukiwania?  Możesz wiele zdziałać, dbając o prawidłowe uzupełnianie metadanych, czyli tytułów, opisów oraz tagów.

Tagi w Serwisie YouTube to Klucz do Sukcesu

Tagi to słowa kluczowe, które najlepiej opisują treść danego filmu. Poprzez używanie odpowiednich fraz pomożesz widzom odkryć Twój kanał! Dla algorytmów YouTube to najlepsze źródło informacji o treści materiałów video.

Istnieje wiele teorii o sposobach używania tagów, ale najważniejsze jest to, by zawrzeć w tym miejscu słowa kluczowe, po których użytkownik serwisu będzie mógł odnaleźć interesujący go materiał. Algorytmy Youtube wykorzystają je, podobnie jak tytuł, opis oraz inne informacje, aby określić, jakim odbiorcom zaproponować Twoje video.

Jak dodać tagi do filmu Youtube?

Zbyt długa lista tagów w opisie narusza Wytyczne społeczności Youtube oraz warunki korzystania z usługi, co może negatywnie wpłynąć na Twój kanał. Zamiast dodawać je w tej sekcji, uzupełnij nimi pole tagów, przesyłając film. Pamiętaj, że nie warto dodawać popularnych fraz, które nie opisują przesyłanego filmu. Niepotrzebne wprowadzanie widzów w błąd sprawi, że szybko opuszczą Twój kanał.

 

Pewnie zauważysz, że obok Twoich materiałów często wyświetlają się podobne treści. Odpowiedni dobór słów kluczowych sprawi, że to Twoje filmy będą pojawiać się w propozycjach dla widzów o podobnych zainteresowaniach. Dlatego przy uzupełnianiu tagów, zastanów się, co użytkownik powinien wpisać w wyszukiwarce, by trafić na Twój film, a następnie zawrzyj te frazy w sekcji tagów.

 

Strategie dodawania tagów

  1. Umieść najważniejsze słowa kluczowe na początku opisu.
  2. Wybierz 1–2 najważniejsze słowa, które opisują Twój film, i umieść je w opisie oraz tytule tak, aby rzucały się w oczy.
  3. Używaj Google TrendsPlanera słów kluczowych Google Ads, aby znaleźć popularne słowa kluczowe oraz ich synonimy. Uwzględnienie tych słów może pomóc w zwiększeniu liczby wizyt z wyszukiwarki.
  4. Dodawaj hashtagi w kluczowych miejscach opisu, aby ułatwić widzom znalezienie Twojego filmu.
  5. Mniej znaczy więcej – nie przesadzaj z liczbą hashtagów w sekcji z opisem. YouTube zignoruje wszystkie hashtagi w filmie, który ma ich ponad 15.
  6. Hashtagi doskonale sprawdzają się w przypadku popularnych treści, takich jak nadchodzące wydarzenia lub osoby, o których mówią media. Dzięki temu widzowie szukający filmów na popularne tematy mogą znaleźć duży wybór właściwych treści.

Dokładną instrukcję dotyczącą dodawania tagów znajdziesz w studiu Youtube Creators.

Jak dodać tagi do wielu filmów jednocześnie?

Najprawdopodobniej niektóre tagi będą pasować do wielu Twoich filmów. Nie musisz wpisywać ich za każdym razem od nowa! W ustawieniach znajdź zakładkę “kanał” i wybierz “Domyślne ustawienia przesyłania”. Właśnie tam możesz ustalić słowa kluczowe, które będą opisywały kolejne przesyłane materiały, dzięki czemu zaoszczędzisz sporo czasu.

 

Tagi a hashtagi

Warto pamiętać też o hashtagach, których można używać w opisach i tytułach filmów! Działają one jak linki, które po kliknięciu przez widza, przenoszą go do wyników wyszukiwania danego hasła. W ten sposób, nowi użytkownicy będą mogli znaleźć Twój film po danym hashtagu.

 

Ta forma oznaczania video doskonale sprawdza się w przypadku popularnych treści, takich jak bieżące wydarzenia lub sławne osoby. Dzięki nim widzowie, szukający filmów na dany temat, mogą trafić na duży wybór interesujących ich treści! Podobnie jak w przypadku tagów, unikaj fraz niepowiązanych tematycznie z Twoim materiałem i nie przesadzaj z ich liczbą. W sekcji z opisem jest możliwość użycia 15 hashtagów. Jeśli dodasz więcej, nie będą one aktywne!

Opisuj swoje filmy!

 

Metadane informują algorytmy Youtube, o czym jest przesyłany materiał. Skrupulatne uzupełnianie tytułów, opisów oraz tagów pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie filmów w wynikach wyszukiwania i znacznie ułatwi Ci pozyskiwanie nowych subskrybentów, wyświetleń i polubień! Jeśli chcesz, by Twoje video dotarło do wielu odbiorców, nie zaniedbuj tych sekcji i wykorzystaj możliwości, jakie daje Ci YouTube!